Фасилітація
Термін «фасилітація» походить від англійського дієслова «facilitate» – «полегшувати, сприяти, допомагати, просувати». У психолого-педагогічну теорію і практику термін «фасилітація» ввів американський психотерапевт і педагог К.Роджерс. Феномен фасилітації розглядали у своїх роботах А. Адлер, Л.С. Виготський, А. Маслоу, B.C. Соловйов, В. Франкл, Е. Фромм та інші.
Під фасилітацією навчання К. Роджерс розуміє тип навчання, при якому педагог-фасилітатор, займаючи партнерську позицію, сприяє розвитку учня і може сам навчитися жити. З одного боку особистість формується завдяки впливу освіти, а з іншого, особистість, яка розвивається, впливає наосвітні структури і сприяє їх вдосконаленню та гнучкості.
В Україні до широкого вжитку термін «фасилітація» увійшов тільки в останнє десятиріччя XXI століття. Інтерес українських науковців і педагогічних працівників до досліджуваного феномену пояснюється тим, що при гуманістичному підході до освіти робиться акцент на здоровому соціальному і особистісному розвитку і надається менше значення результату (С.С.Світашев(2002),В.Кремень (2003), Т. М. Сорочан (2004)).
У вітчизняних наукових працях з психології феномен фасилітації розглядається П. Лушиним (2003),О. Кондрашихіною (2004), І.Авдєєвим (2005), М. Казанжи (2006)
Використано матеріал:
Бочкарьова Н. С. Розвиток гуманістичних ідей Карла Роджерса в сучасній педагогічній думці України
Комментариев нет:
Отправить комментарий